torsdag 2. desember 2010

Ungdom og rus

Leste lokalavisa i dag om at det hadde vært sammenkalt et møte om ungdom og rus av rusforebyggende gruppe her i kommunen. "Ingen politikere kom" skrev avisen. Vel. Jeg skulle nok vært der- om jeg bare hadde visst at de holdt et slikt møte. Måtte lete gjennom e-postboksen for å se om det hadde kommet en invitasjon jeg hadde gått glipp av, men ingen var kommet til meg iallefall. Veldig synd, for dette er et viktig tema og et møte jeg gjerne ville vært på..

Det har vært en skremmende utvikling over mange år når det gjelder ungdom og narkotika i vår kommune, som mange andre steder i landet. Det er ikke bare i vår kommune at ungdommen synes å se på hasj f.eks som et uskyldig og ufarlig rusmiddel. Forebyggende arbeid, informasjon og tilstrekkelig med tilbud til de unge vel de eneste virkemidlene vi har. Her har vi en jobb å gjøre.. Det første er å finne penger til å fortsette og styrke arbeidet som rusforebyggende gruppe har begynt på.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar